Spar-vezér: A bolti dolgozóknak esnek a vásárlók az árak miatt
A Spar vezetője példával illusztrálta, hogy miért is van piactorzító hatása a hatósági árazásnak. Elmondta,
azért van az egekben a trappista sajt ára, mert a 2,8 százalékos tejen van árstop, a 1,5 százalékoson nincs. – A forgalom a 2,8 százalékos tej felé terelődik, tehát több tejzsírt vonnak ki a gyártók a piacról, a folyótejbe adják el a tejzsírt a trappista helyett, ami a kínálaton át drágítja a sajtokat. A hatósági árazásnak középtávon ilyen hatása van
– mondta. A vásárlók legtöbbször csirkemellel és cukorral nem találkoznak a boltjaikban, hiszen abból van a legnagyobb kereslet, és ezt sokszor nem tudják kellő mennyiséggel kielégíteni.
A télen csak 18 fok lesz az üzlettérben a szokásos 21 helyett - üzleteikben így igyekeznek spórolni a magas energiaárakan. Ezt a vásárlók nem annyira fogják észrevenni, de a kollégák annál inkább. A Spar mindettől függetlenül elkötelezett hazánk mellett, hiszen egymilliárd forintot fektettek be az elmúlt 31 évben, ami még nem térült meg. Osztrákként nagyon nenéz megérteni azt, hogy a nehéz helyzetben lévő őágazatot miért kell még extra adóval, árstoppal, plázatörvénnyel sújtani, miért kell kötelezően élelmiszert menteniük. Elmondta, hogy november végén a tavalyi adójuk 80 százalékát, 10,5 milliárd forintot extraprofit-adóként kell ráadásul befizetniük.
Majd arra is kitért, „a kasszások, árufeltöltők sokat panaszkodnak, hogy a vásárlók idegesek, nekik esnek az árak miatt. Mindenki stresszes, én is, az alkalmazottak is, a vásárlók is” - szemlézte a hang.hu a Forbes interjúját.
Fotó: pixabay.com